Op dit moment zijn wij voor tijdelijke / interim projecten bij klanten op zoek naar:
Scrum Master bij Waternet (Detachering)
-
- Binnen het Scrumteam Finance & HR, onderdeel van Klantdiensten van Waternet in Amsterdam, zoeken we een senior Scrum Master die het team begeleidt in zijn verdere ontwikkeling en groei richting volwassenheid en eigenaarschap. De Scrum Master ondersteunt het team in het effectief toepassen van het Scrum-framework, coacht teamleden en de Product Owner, en helpt bij het creëren van een stabiele, resultaatgerichte samenwerking in een omgeving die sterk in beweging is.
- Het team heeft behoefte aan een ervaren senior Scrum Master die richting geeft, samenwerking stimuleert en het volwassenheidsniveau verhoogt, zodat het team ook in deze veranderende context effectief blijft functioneren.
- We zoeken een kandidaat met minimaal HBO werk- en denkniveau, minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Scrum Master binnen IT-omgevingen en Certificering PSM I en PSM II. Heb je ook nog ervaring met teams binnen financiële of ERP-omgevingen (zoals AllSolutions, Dynamics 365, SAP) dan heb je zeker een streepje voor!
- Standplaats Amsterdam | 36 uur per week | 6 maanden | uitsluitend op detacheringsbasis | Interesse? Reageer voor 4 november en mail snel naar m.merks@ibc.nl
Concern Controller (Detachering)
-
- Voor de gemeente Oirschot zijn wij op zoek naar een tijdelijk Concern Controller.
- Binnen deze gemeentelijke organisatie in Oirschot zijn er nog volop kansen voor verdere ontwikkeling;
- Zo richten we ons op het professionaliseren van ons werk, het optimaliseren van processen en het stimuleren van projectmatig werken;
- Daarnaast gaat de gemeente Oirschot fuseren met de gemeente Best op 1 januari 2028, wat de nodige uitdagingen met zich meebrengt;
- Ter ondersteuning van deze ontwikkeling zoeken we voor tijdelijk een Concern Controller;
- Wat ga je doen? Als Concern Controller bevind jij je als een spin in het web binnen de gemeentelijke organisatie. Jij bent de strategische sparringpartner van het management, het bestuur en de accountant. Met jouw kritische blik, financiële deskundigheid en verbindende houding zorg je voor betrouwbare sturing, rechtmatigheid en kwaliteit binnen de planning- en control cyclus (P&C-cyclus).
- Verder zul je je bezighouden met o.a.:·
- Het uitvoeren en actualiseren van de risico-inventarisatie en de begroting en jaarrekening;
- Het bewaken van de rechtmatigheid en financiële kwaliteit binnen de P&C-cyclus, inclusief de rechtmatigheidsverantwoording;
- Het inhoudelijk begeleiden van de Verbijzonderde Interne Controle (VIC);
- Het uitvoeren van de kwaliteitstoets op de P&C producten;
- Het opstellen en bewaken van de VIC-visie, jaarplannen en rapportages;
- Het adviseren over de kwaliteit van bestuurlijke besluitvorming en organisatie brede verbeteringen in de bedrijfsvoering;
- Het evalueren en verder ontwikkelen van de P&C-cyclus en de samenwerking binnen de organisatie;
- Wat vragen wij?
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Werkervaring binnen een gemeente;
- Werkervaring als business controller/concern controller;
- Je bent bestuurlijk sensitief, beschikt over een sterk analytisch vermogen en bent resultaatgericht;
- Je maakt tijd voor jouw collega’s en je denkt graag mee in de ontwikkeling van het team;
- Je herkent je in onze kernwaarden: ondernemerschap, verbindend, respect en resultaatgericht.
- Standplaats Oirschot | 24 uur per week | duur 2 jaar | uitsluitend op detacheringsbasis | Interesse? Reageer voor 31 oktober en mail snel naar m.casters@ibc.nl
Financieel Analist (Detachering)
-
- Bij een belangrijk onderdeel van Alliander en expert in duurzame energienetwerken, zoeken we een financieel analist die de schakel vormt tussen Business Development en Finance;
- Ben jij klaar om impact te maken in een pionierende rol binnen de energietransitie? Dan maken we graag kennis met jou!;
- Firan is specialist in de ontwikkeling, realisatie en exploitatie van infrastructuren voor warmte, koude, waterstof, duurzame gassen en zonne- en windenergie die klaar zijn voor de wereld van morgen;
- Samen met partners maken we duurzame, betrouwbare en betaalbare energie toegankelijk voor iedereen;
- De energietransitie is onmogelijk zonder jou als financieel analist;
- Jouw rol: financiële pionier in een nieuw speelveld: Waterstof is een onmisbare schakel in de energietransitie;
- Als financieel analist binnen het Waterstofteam van Firan ben jij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van robuuste businesscases voor onze waterstofinfrastructuur. Jij:
- Doorrekenen van businesscases: van CAPEX en OPEX tot scenario’s, gevoeligheidsanalyses en risicoprofielen;
- Identificeren en kwantificeren van financiële project risico’s en vertalen naar beheersmaatregelen;
- Brengt structuur in complexe projecten en creëert financiële standaarden voor toekomstige initiatieven;
- Je bent niet alleen een analist, maar ook een strategisch sparringpartner en innovator;
- Je signaleert kansen, stelt kritische vragen en durft te experimenteren. Jouw inzet kan projecten verbeteren en versnellen;
- Je denkt niet in beperkingen, maar in mogelijkheden. Daarnaast werk je nauw samen met business ontwikkelaars, engineers, projectleiders en externe stakeholders om ideeën om te zetten in rendabele projecten;
- Altijd verder komen. Dat is de drive waarmee Firan de energietransitie in goede banen leidt. Die passie heb jij natuurlijk ook;
- Minimaal 3 jaar ervaring in financiële (investering)analyse, bij voorkeur in de energiesector of infrastructuurprojecten;
- Een wo-diploma (voorkeur voor Finance, Bedrijfskunde, Economie, Bedrijfseconomie);
- Ondernemerschap: je neemt initiatief, ziet kansen en durft risico’s te benoemen;
- Creatief denkvermogen: je zoekt actief naar nieuwe oplossingen en modellen;
- Sterke advies- en presentatievaardigheden: je weet complexe materie helder over te brengen;
- Ervaring met het standaardiseren van modellen en het bouwen van schaalbare financiële structuren.
- Standplaats Arnhem | 24 uur per week | looptijd t/m 30-04-2026, mét optie tot verlenging | detachering via IBC | Interesse? Reageer voor 4 november r.vermeulen@ibc.nl
Communicatieadviseur (ZZP/detachering)
-
- Wegens de snelle groei van Den Bosch zijn wij per direct op zoek naar een stevige communicatieadviseur;
- Je bouwt mee aan het programma Gebiedsgericht Werken, waarin we nog meer van buiten naar binnen werken (0,5 fte) én versterkt de communicatie bij de fysieke opgaven van onze gemeente, van energie en mobiliteit tot gebiedsontwikkeling (0,5 fte);
- Daarnaast werk je aan communicatie voor concrete projecten binnen de fysieke opgaven (0,5 FTE), van gebiedsontwikkeling tot energietransitie en mobiliteit;
- Je schrijft scherpe plannen, vertaalt ze naar actie en zorgt dat inwoners, ondernemers en partners weten wat er speelt én hoe ze kunnen meedoen;
- Je maakt deel uit van het programmateam Gebiedsgericht Werken én landt in het team communicatie dat werkt aan ontwikkeling van ’s-Hertogenbosch op de thema’s wonen, duurzaamheid en mobiliteit;
- Wie zoeken wij voor deze klus? Jij:
- – Verbindt communicatie rond gebiedsgericht werken met de communicatieve opgaven, zodat één helder verhaal ontstaat voor gemeente en de organisatie;
- – Stemt de communicatieaanpak naadloos af op wat er leeft in wijken en buurten en bij inwoners en ondernemers;
- – Weet die aanpak ook intern te borgen, dwars door afdelingen en sectoren heen;
- – Bent maatschappelijk sensitief en hebt ook gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- – Bekend bent met Factor C, stakeholdermanagement of vergelijkbare strategische communicatieaanpakken;
- – Vertaalt strategie moeiteloos naar uitvoering;
- – Schrijft helder en weet hoe je mensen meekrijgt;
- Verder ben je in het bezit van:
- Minimaal Hbo-opleiding Communicatie of vergelijkbaar;
- 5–10 jaar ervaring als communicatieadviseur, liefst binnen het publieke domein;
- Sterke organisatorische vaardigheden en het vermogen overzicht te houden in een dynamische omgeving;
- Een nieuwsgierige, betrokken houding: je wil begrijpen wat er speelt: in de gemeente én binnen de organisatie;
- Standplaats Den Bosch | 36 uur| duur 6 maanden, mét optie tot verlenging;
- Tijdelijk loondienst bij IBC/ ZZP;
- Reageer vóór 9 november! Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Stuur een mail naar r.vanhogezand@ibc.nl
Manager Recruitment (detachering)
-
- Voor de gemeente Utrecht zijn wij per direct op zoek naar een recruitment manager, die strategie met uitvoering verbindt en meebouwt aan een toekomstgerichte recruitment organisatie;
- Het team Recruitment is verantwoordelijk voor het volledige talentvraagstuk: van werving & selectie, externe inhuur en employer branding tot arbeidsmarktcommunicatie, onboarding en stages;
- Je werkt nauw samen met de andere clustermanagers binnen het MT M&O van de afdelingen Expertise, HR Business Partners, Services, Facilitair en Huisvesting;
- Jouw takenpakket omvat:
- Leidinggeven aan het team (7 direct reports + 11 team inhuurdesk) en met aandacht en vertrouwen de talenten in je team verder ontwikkelen;
- Dit doe je onder andere door
o Op een coachende en inspirerende manier leidinggeven waarbij de medewerkers zich gezien en gehoord voelen. Je stuurt, inspireert, normeert en begrenst waar nodig;
o Het voeren van functioneringsgesprekken met medewerkers;
o Organiseren van passende begeleiding voor medewerkers in verandertrajecten;
o Je bent casemanager van langdurig zieke medewerker;
o Op peil houden van teambezetting in kwaliteit en kwantiteit, waarbij je een scherp oog voor inclusie en diversiteit;
• Financiën: budgetverantwoordelijk voor zowel het personele als materiële budget van de afdeling;
• Het zorgen voor een efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening, waarbij je door middels van continu verbeteren voortdurend zoekt naar manieren om de dienstverlening naar een volgend niveau te tillen;
• Jaarplan 2026 opstellen: met een nieuw jaar in het vooruitzicht worden de nieuwe plannen voor het komende jaar opgesteld; - Een eerste aanzet is gemaakt met input vanuit het MT Mens & Organisatie en in afstemming met de coördinatoren. Een verdere uitwerking en doorvertaling voor en met het eigen team is de volgende stap;
• Scrum/doelstellingen jaarplan: het team werkt aan uitvoering op de jaardoelstellingen vanuit de scrum methodiek. Elke 4 weken is er een nieuwe sprint. In jouw rol fungeer je als productowner;
• Naast je rol als lijnmanager ben je ook opdrachtgever van een aantal lopende projecten:
o Voorstel aanpassingen functiewijzigingen, waarbij het gaat om organisatie breed transparant beleid te formuleren en te implementeren op welke wijze en onder welke condities functiewijzigingen kunnen plaatsvinden;
o Introductie van voorkeursbeleid, waarbij het primaire vraagstuk is of de organisatie overgaat tot voorkeursbeleid om meer collega’s te kunnen verwelkomen met een biculturele achtergrond;
o Evaluatie Verscherpte screening, waarbij teruggekeken wordt of we onze doelen bereiken op een effectieve en efficiënte manier; - Wat neem je mee?
- • Ruime ervaring in een grote complexe organisatie;
• Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met leidinggeven op het gebied van total talent acquisition (werving en selectie, employer branding, externe inhuur, onboarding);
• Minimaal 3 jaar recente ervaring als interim manager zodat je snel je eigen weg kunt vinden in deze complexe organisatie en in je verantwoordelijkheid vanaf het begin van de opdracht kunt nemen;
• Je leiderschapsstijl sluit goed aan bij waarbij Duidelijkheid, Resultaatgerichtheid en Aanspreken (DRA) de norm is; - Standplaats Utrecht | 32-36 uur| duur 4 maanden, mét optie tot verlenging;
- Tijdelijk loondienst bij IBC;
- Reageer vóór 6 november! Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Stuur een mail naar r.vanhogezand@ibc.nl